Anna in Duitsland

Zingen, zwemmen en dingen slopen :)

Oké het is onderhand alweer februari (lees: mijn laatste 2,5 maand hier gaan in!) en het leek me fijn om weer even wat op te schrijven voordat ik alles vergeet. (Sorry voor mij titel; de blog hieronder is een beetje rommelig en er kwam even geen mooie titel uitgerold, maar ik moet wel zo weg. Moest even improviseren dus haha!)


De afgelopen blog sloot ik af met ‘vanavond hebben we een jeugddienst’. Om hier op terug te komen: het was een mooie dienst! Na 1,5 week veel liederen geoefend te hebben stonden we vrijdag allemaal gespannen te wachten tot de eerste mensen kwamen. Ondanks het vele oefenen gingen er meerdere liedjes finaal fout, vielen er ongemakkelijke stiltes en was ook de volgorde van de dienst en de liederen niet voor iedereen duidelijk. Toch was dit iets wat de dienst mega vormde, op een goede manier! De huiselijke sfeer die het ervan kreeg was juist wel fijn en een andere jeugdleidster sprak me aan op het feit dat haar tieners altijd ook al zoiets wilden organiseren, maar te bang waren voor fouten. Door onze dienst hadden ze gezien dat het oké is fouten te maken en de jeugdleidster had goede hoop dat haar tieners nu ook zoiets zouden gaan maken! Best vet dus.


Daarnaastzijn er nog, naast de jeugddienst, veel andere verschillende dingen gebeurd. Zo mocht ik zwemmen met een grote groep kinderen (en met diezelfde groep morgen een stadsspel spelen), kwam een handpoppen theater langs in onze kerk (en 400 kinderen in de leeftijd van 3-6 om te kijken), ben ik met oma mee geweest naar haar kapper, werd Arne (kind van Annette) 9 jaar en ben ik samen met Ronja naar Lübeck geweest om daar een mini-vakantie te houden. De dagen Lübeck waren gezellig en de stad deed me sterk denken aan een kleinere (en rustigere) variant van Amsterdam. Een mooie plek dus, waar Ronja en ik ons echt even hebben kunnen ontspannen.

Ook zijn mijn ouders langs geweest! Het was een fijn weekend, waarin zij ook een duidelijker beeld hebben gekregen van hoe het hier nu is en met wie ik precies werk. Na zaterdag samen door de Duitse supermarkt gelopen te hebben, vertrokken ze zondag na de dienst weer terug naar huis. Een verdrietig moment (omdat afscheid nemen nooit fijn is), maar gelukkig hebben we alle drie goede herinneringen aan het weekend!


Naast de te gekke dagjes weg, zit ik deze tijd ook wel veel in mijn eigen huisje en merk ik dat anderen het gevoel soms hebben dat ik te weinig doe/lekker de hele dag kan niksen. Schijnbaar doet op dat vlak me het toch veel wat anderen dan denken en zulke opmerkingen knagen dan ook aan mij. Heb vandaag dus ook besloten een lange lijst te maken met dingen die ik vandaag wil doen, in de hoop dat ik ook niet zelf het idee krijg dat ik niks doe (want dat is dus niet zo :)). Daarnaast heb ik dit ook even gedeeld met Karsten die lief reageerde dat ik echt genoeg doe. Geen reden voor paniek (of schuldgevoelens) dus.


Tevens zit mijn huis in een soort ‘sloop-modus’. In 3 weken tijd zijn er 3 lampen kapot gesprongen. Sowieso nooit fijn, maar ik merk dat als er dingen kapot gaan bij andere mensen dan mijn gezin, dat ik dat nog vervelender vind. Ook heb ik met mijn auto hier een kusje gegeven aan een andere auto. Eerst ‘mini-botsing’ dus! Bij beide auto’s geen schade gelukkig :)


De komende tijd zal ik me nog veel bezighouden met ‘Kids in Action’ om te zorgen dat dat goed loopt voordat ik weg ga hier. Best pittig wel, want nu komt het moment waarop ik ook veel taken moet gaan overdragen. Wie wil er leiding geven aan deze groep? Wie heeft er zin om een keer een workshop te geven? Of een kamp neer te zetten? Vragen waar niet iedereen op zit te wachten; veel mensen willen graag dat er in de kerk kinderwerk plaatsvindt, maar willen niet zelf een rol erin spelen. Lastig, alhoewel ik wel het vertrouwen heb dat we mensen gaan vinden!

Ook mag ik volgende week weer op een seminarweek (hiep hooi!) en komt er een leuk volleybal toernooi aan! Beiden zijn dingen waar ik me ook echt op verheug.


Tot dusver mijn update! Ik hoop dat het ook met jullie goed gaat!


Mit Freundlichen Grüßen,

Anna


PS: ik keek afgelopen week terug door mijn oude blogs (in mijn drive) en daar vond ik nog een interview met Annette terug. Komt binnenkort online!

Reacties

Reacties

Ruben

Wat fijn om te lezen dat het goed gaat. Zover ik weet ben jij een keiharde werker die trots mag zijn op wat ze allemaal doet! 8 maanden weg van huis voor een kerk met mensen die je niet kent is sowieso al niet niets.

Ook goed om te lezen dat er in je laatste maandjes nog leuke activiteiten zijn. Ik hoop dat je er van kunt genieten. Ik wens je onwijs veel succes met het zoeken van opvolgers voor je werk en hoop dat je hierin ook Gods steun mag ervaren.

Liefs Ruben

Lisa

Niet genoeg doen? Volgens mij kan jij dat niet;) je bent super goed bezig Anna! Grappig ook van de jeugddienst die toch goed ging. Ik blijf voor je bidden! Ook voor dat mensen je taken overnemen!

Liefs, Lisa

Jantien

Je bent een bezig bijtje?

Dini

Hey Anna, het eind is al weer in zicht. Wat gaat de tijd hard. Het is weer leuk om te lezen wat je allemaal doet en gedaan hebt. Inderdaad een bezig?
En nog bedankt voor je lieve kaartje?erg leuk.
Succes nog de laatste 2 maandjes???? Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!